السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
إزيكم يا أخواتي عاملين إيه كلكم يارب تكونوا بخير النهارده راجعه لمنتداي الجمييل بخلاصة تجربتي الخاصة في تبيض وتوريد المنطقة الحساسة الداخلية ( منطقة الشفرين الداخليين - منطقة البظر - منطقة فتحة الشرج ) أنا المنطقه دي كانت غامقه عندي جدا عن لون بشرتي نتيجة الإحتكاك وإستخدام الفوط الصحيه وقت الدورة الشهرية أكرمكن الله وجربت كريمات كتير للتفتيح وبرضه ما لقتش النتيجه إللي أنا عاوزاها لحد ماجربت الطريقة إللي هقولكم عليها والحمد لله النتايج مذهله مهما وصفتها مش هقدر أقولكم المهم علشان ما أطولش عليكم
 
المكونات :
1- ملعقة كبيرة نشا .
2-بعض قطرات زيت عنب وزيت ليمون.
3- ملعقة كبيرة حليب بودرة .
4-عشبة البابوننج من عند العطار
5- صابونة تفتيح أي نوع عندك
الطريقة
تاخدي قفشة بابوننج بملئ كف اليد وتحطيها في إناء وتضعي عليها 2لتر ماء وتغليها علي النار وبعدين تطفي النار وتسبيها تبرد وبعدين صفيها وخدي الماء بتاعها وإحفظيه في علبة زجاج لها غطاء محكم وضعيها في الثلاجة للإستخدام المتكرر ......خدي شوية ماء بابوننج حوالي نصف كوب أو كوب وإبشري جزء صغير من صابونة التفتيح وإتركي الصابون ينقع ليلة في ماء البابوننج وفي اليوم التالي إدخلي الحمام إدهني بين الفخدين والمنطقة من فوق مكان العانة ومنطقة الشفرين الداخلين وفتحة الشرج وركزي الصابون عليهم ودلكي الأماكن دي برفق بإيدك مش بالليفة وبعدين إدهني طبقة صابون مشبعة بماء البابوننج أخري علي نفس الأماكن وإتركيها عليها مدة نصف ساعة أثناء النصف ساعة بردي كعوبك بمبرد القدم أو ليفي جسمك أو إعملي أي حاجة لحد ما يعدي النصف ساعة وبعدين إستحمي عادي وإشطفي جسمك ونشفيه ولما تطلعي من الحمام إلبسي بس قميص نوم أو عباية نظيفة تكوني مخصصاها للوصفات إللي زي كدة أو للحلاوة ومتلبسيش كلوت عشان تعملي الخطوة التانية من الوصفة
وهي إنك تجيبي ملعقة النشا +ملعقة الحليب البودرة +نسب متساوية من زيت العنب والليمون يكفي لجعل النشا والحليب عجينة وضعي عليهم بعض قطرات عصير ليمون ليصبحوا عجينة لزجة لكي تلزق علي المكان وتثبت عليه ويسهل تشكيلها طبعا هتدخلي لغرفتك وتقفلي على نفسك الباب من جوه علشان محدش يدخل عليكي وإفرشي حاجه على الأرض ونامي على ظهرك على الأرض وجيبي مراية صغيرة عشان تشوفي المكان وسمي بسم الله قبل ما تبصي في المراية عشان ربنا يحفظك ....إفتحي رجليكي وجيبي قطعة من العجينة وغلفي منطقة الشفرين الداخليين والبظربالعجينة يعني غطيهم بالعجينة ولفيها عليهم .......يعني مثلا أكنك جبتي قطعة لحم مفرومة وعملتيها دائرة وغلفتيها ببطاطس مسلوقة ومهروسة فلي بيكون متشاف من برا البطاطس فهمتوني ؟؟؟؟؟؟؟وقوام العجينة حيساعدك وحيخليها تثبت علي المكان زي التمثال الحجر عشان النشا إلي جواها .........وضعي أيضا بين فخودك وعلي فتحة الشرج وعلي منطقة العانة إلي هو مكان الشعر طبعا بعد ما تكوني شيلتي منها الشعر .....وإفتحي رجليكي عشان تفضل العجينة علي المنطقة الداخلية ومتتمسحش ونامي علي ظهرك وإسترخي وإنتي فاتحة رجليكي وبعداهم عن بعض إسترخي لمدة ساعة ...متقوليش الوقت طويل لأنك مش في الحمام لأ ...إنت حتكوني في غرفتك عني في مكان دافئ وكمان لابسة قميص نوم أو عباية ياعني منتيش عريانة وإلي حيخليكي تصبري إنك ممكن تتفرجي علي علي التلفزيون أو تقرأي مجلة والله حتلاقي الساعة مرت كأنها 5 دقائق ولما يعدي الوقت إدخلي الحمام وإغسلي الأماكن دي بصابونة التفتيح بماء فاتر وبعدين ماء بارد عشان يشد المنطقة ....وبعدين نشفيها كويس من الماء لأن الماء هو السبب الرئيسي للعفونة والسواد وبعدها إلبسي شورت قطن أبيض ونامي .........
يعني الجدول ده إعمليه قبل النوم عشان مش كل شوية تدخلي الحمام فتغسلي الكريم ...... وأيام الدورة الشهرية إستخدمي فوط قطن متسببلكيش حساسية
دي الطريقه إللي أنا جربتها وكانت النتايج مذهله والله فحبيت أفيدكم وأي إستفسار أنا تحت أمركم وآسفه على الإسهاب وعلى جرأتي في الشرح ويارب أكون أفادتكم



E-marketing can be defined as "Achieving marketing objectives through use of electronic communications technology."
This electronic communications technology includes: Internet, e-mail, Ebooks, database, and mobile phone
As with many terms with the 'e' prefix, it is useful to return to an original definition of the topic to more fully understand what e-marketing involves. The definition of marketing by the Chartered Institute of Marketing (http://www.cim.co.uk) is:
"Marketing is the management process responsible for identifying, anticipating and satisfying customer requirements profitabily."
This definition emphasises the focus of marketing on the customer, while at the same time implying a need to link to other business operations to achieve this profitability. Smith and Chaffey (2001) note that Internet technology can be used to support these aims as follows:
  • Identifying - the Internet be used for marketing research to find out customers' needs and wants;
  • Anticipating - the Internet provides an additional channel by which customers can access information and make purchases - understanding this demand is key to governing resource allocation to e-marketing. For example, low-cost airline easyJet (http://www.easyjet.com) has an online revenue contribution of over 90% since demand for a standardised product online is so high.
  • Satisfying - a key success factor in e-marketing is achieving customer satisfaction through the electronic channel, this raises issues such as is the site easy to use, does it perform adequately, what is the standard of associated customer service and how are physical products dispatched?
Smith and Chaffey (2001) also provide 'the 5Ss' a useful mnemonic for how the Internet can be applied by all organisations or for different e-marketing tactics. For example, for an e-newsletter, the 5Ss are:
  • Sell - Grow sales (the e-newsletter often acts as both a customer acquisition tool and a retention tool - the lastminute.com e-newsletter has this dual role)
  • Serve - Add value (give customers extra benefits online such as an online exclusive offer or more in-depth information about your products or the industry sector)
  • Speak - Get closer to customers by creating a dialogue, asking questions through online research surveys and learning about customers' preferences through tracking - which content are people most interested in.
  • Save - Save costs (of print and post if you have a traditional offline e-newsletter can you reduce print runs or extend it to those customers you can't afford to communicate with)
  • Sizzle - Extend the brand online. A newsletter keeps the brand 'front-of-mind' and helps reinforce brand values. Added value can also be delivered by the e-newsletter by informing and entertaining customers.
E-mail marketing tools used to drive visitors to a web site for customer acquisition or retention include: